Napisz opowiadanie dotyczące Twojej szkoły, używając bądź perspektywy pesymistycznej w obrazowaniu, bądź optymistycznej
Ta praca została zweryfikowana przez naszego nauczyciela: 10.08.2024 o 16:54
Rodzaj zadania: Wypracowanie
Dodane: 10.08.2024 o 16:40
Streszczenie:
Ania, typowa uczennica polskiej szkoły podstawowej, zmaga się z codziennymi trudnościami i negatywnym otoczeniem szkolnym, które ciąży na jej psychice. Walka o przetrwanie w szkolnym labiryncie wydaje się być bez końca.
Ania Mazurek była typową uczennicą polskiej szkoły podstawowej, której życie szkolne pełne było nieprzyjemnych doświadczeń i codziennych zmagań. Wydawało się, że na każdym kroku napotykała na przeszkody, które pozornie rosły z każdym kolejnym dniem. Codzienne zmagania Ani i jej trudnościach związanych z edukacją były leitmotivem jej smutnej egzystencji.
Opis codziennej trasy do szkoły
Każdego ranka, jeszcze przed świtem, Ania zakładała na plecy swój 12-kilogramowy plecak. Plecak, choć był pełen podręczników, zeszytów i niezbędnych przyborów, symbolizował także ciężar emocjonalny, który Ania dźwigała ze sobą codziennie. Idąc w kierunku szkoły, obserwowała odlatujące wrony i gawrony, które dodawały jej jeszcze większego poczucia przytłoczenia. Ponura, deszczowa pogoda oraz szare, chmurne niebo podkreślały jej nastrój.Rozwinięcie
Część 1: Ania w drodze do szkoły
Ania zawsze obawiała się, że znowu się spóźni. Było to już jej dziesiąte spóźnienie w tym miesiącu, a nauczyciele byli coraz mniej wyrozumiali. Wyobrażała sobie komentarz nauczyciela i naganę w dzienniku, która tylko pogłębiałaby jej frustrację.Budunek szkoły, do której uczęszczała, przypominał jej ponury szpital psychiatryczny. Suche, różowe ściany i okna bez klamek tylko pogłębiały jej poczucie beznadziei. Drzwi trzaskające w rytm codziennego pośpiechu wprawiały ją w stan niepokoju, który wydawał się nigdy nie mijać.
Część 2: Życie szkolne Ani
W szatni nie miała ani chwili spokoju. Chociaż spotykała tam swoich kolegów i koleżanki, drobne agresywne gesty i zaczepki tylko pogłębiały jej pesymistyczny nastrój. Bieg przez korytarze i schody prowadzące do klasy był jak bieg przez pole pełne przeszkód - zawsze coś mogło pójść nie tak, a każda lekcja wydawała się być niekończącą się podróżą przez labirynt.Kiedy w końcu dotarła do klasy, czekała na nią kolejna porcja nieprzyjemnych komentarzy od nauczyciela. Uwagi o spóźnieniach i brak empatii wobec uczniów stały się normą, a atmosfera w klasie była ciężka i przygnębiająca. Ania siedziała na trójnogim krześle, które symbolizowało problemy z wyposażeniem szkoły i biedę, która wpływała na edukację. Wspomnienie koleżanki Magdy o wynikach z matematyki tylko podkreślało, jak bardzo nauczyciele byli oderwani od rzeczywistości uczniów.
Część 3: Karolek i incydent w gabinecie dyrektora
Karolek, jeden z jej kolegów, miał niecodzienny pomysł przemalowania portretu Elizy Orzeszkowej wiszącego w gabinecie dyrektora. Niestety, plan nie powiódł się z powodu nieszczęśliwego zbiegu okoliczności. Konsekwencje były surowe – dyrektor nie próbował zrozumieć motywów Karolka, a jedynie porównał go do sławnego aktora Olbrychskiego, co dla Karolka miało być upokarzające.Część 4: Tomek i sprawdzian z fizyki
Ósma lekcja, a Tomek już myślał o wyjściu ze szkoły. Nuda i monotonność fizycznych wykładów skłaniały go do rozważań nad tym, by może zacząć skrobać tynk na ścianie klasy, tak by cokolwiek zmieniło monotonność dnia. Ogłoszenie wyników sprawdzianu z fizyki było momentem kulminacyjnym. Nauczyciel fizyki stosował nietypowe metody oceniania, co sprawiało, że uczniowie czuli się niesprawiedliwie traktowani. Reakcja uczniów była pełna buntu – zaczęli planować napisanie petycji, aby sprzeciwić się niesprawiedliwym ocenom.Poranne ustalenia uczniów w szatni nabierały coraz większego znaczenia. Dyskusje o strategiach obrony przed niesprawiedliwymi ocenami były bardziej żywe niż kiedykolwiek. Magda i Ania, mimo swojej niepewności, zaczynały uczyć się, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach poprzez humor i wzajemne wsparcie.
Zakończenie
Pesymistyczna perspektywa przedstawiona w historii Ani ukazuje ciężar, z jakim muszą się mierzyć uczniowie polskich szkół podstawowych. Codzienne trudności, brak empatii ze strony nauczycieli i niska jakość wyposażenia szkoły mają znaczący wpływ na psychikę i emocje uczniów. Ich życie szkolne jest niczym przeprawa przez kolejne tomy "Trylogii" - pełne niedogodności i problemów, które wydają się nie mieć końca.Choć obecna sytuacja wydaje się nie do zniesienia, pozostaje iskierka nadziei. Zakończenie otwarte pozostawia czytelnika z myślą, że być może przyszłość przyniesie lepsze dni dla Ani i jej przyjaciół. Na razie jednak, nadzieja na poprawę zdaje się być jeszcze bardzo odległa.
Ocena nauczyciela:
Ta praca została zweryfikowana przez naszego nauczyciela: 10.08.2024 o 16:54
O nauczycielu: Nauczyciel - Marcin T.
Od 13 lat pracuję w liceum i przygotowuję do matury, a młodszych uczniów — do egzaminu ósmoklasisty. Uczę planowania, selekcji przykładów i konsekwentnego stylu, który zdobywa punkty. Na lekcjach jest rzeczowo i spokojnie, pracujemy na konkretnych kryteriach. Uczniowie cenią przewidywalność, porządek i poczucie kontroli nad tekstem.
- Wypracowanie bardzo wyraziste i sugestywne, ukazujące codzienne trudności ucznia w szkole.
Komentarze naszych użytkowników:
- Wypracowanie dobrze ukazuje pesymistyczną perspektywę życia szkolnego Ani, z wykorzystaniem obrazowego języka i emocjonalnych opisów.
Oceń:
Zaloguj się aby ocenić pracę.
Zaloguj się