Zgłoś naruszenieZgłoś naruszenie

Więcej zszywek z tablicy

Ateizm

opętanie
jestem ateistką
Obserwuj profil
izia9

izia9

Dodane 19.03 o 14:04
Przypnij Polub Komentuj
  7073
opętanie

opętanie

, aby dodać komentarz.

n13z60dn4

n13z60dn4

Patrząc czysto logicznie: celem opętania jest sprowadzenie kogoś do piekła. Więc po co opętać kogoś, kto sam z siebie odrzuca Boga?

19.03 o 14:31   12  |  1
tiare

tiare

n13z60dn4, tak się tylko mówi. Prawda jest taka, że tylko opętany może odrzucić Boga tak "na serio"

19.03 o 14:41  
    |  2
n13z60dn4

n13z60dn4

tiare, tu się nie zgodzę. Można w ogóle nie przyjąć chrztu, nie iść do bierzmowania, itd. Odrzucić wartości chrześcijańskie. Po prostu nie wierzyć. A jeżeli ktoś jest ochrzczony to może dokonać apostazji. Człowiek ma wolną wolę.

19.03 o 14:51   2  | 
tiare

tiare

n13z60dn4, lol to są tylko rytuały katolickie i nie mają z wiarą nic wspólnego. Nie wiem jak trzeba być tępym, żeby tego nie rozumieć.

19.03 o 14:55  
   1  |  10
CzteryX

CzteryX

tiare, Akurat chrzest ma z wiarą dużo wspólnego, bez niego nie jest się chrześcijaninem...

19.03 o 15:00   2  |  2
tiare

tiare

CzteryX,raczej nie

19.03 o 15:01  
    |  2
CzteryX

CzteryX

tiare, Jak raczej nie? To jest prawda :D

19.03 o 15:09   1  |  1
tiare

tiare

CzteryX,patrz moje komentarze powyżej

19.03 o 15:11  
    |  1
tiare

tiare

CzteryX,typowe myślenie magiczne. Nadawanie znaczeń czemuś co nie ma znaczenia. W tym wypadku - chrzest nie jest magicznym obrządkiem, który kogokolwiek zmienia wewnętznie.

19.03 o 15:14  
   3  |  4
CzteryX

CzteryX

tiare, Dobra, jak tam sobie uważasz, ale bez chrztu nie jest się chrześcijaninem. Wystarczy spojrzeć na historię choćby naszego państwa. Póki Mieszko I chrztu nie przyjął, nie byliśmy państwem chrześcijańskim. A ci, którzy nawet nie jako dziecko je przyjmują, starają przyjąć się je w późniejszym życiu, by móc doświadczać innych sakramentów, które są podstawą wiary, np. pokuta.

19.03 o 15:19   6  |  1
tiare

tiare

CzteryX,jak tam sobie uważasz. Ale ty naprawdę jesteś głupia.

19.03 o 15:34  
   1  |  19
poziomeczka

poziomeczka

tiare, wiesz najlepsze jest to ze choc dziewczyny wysuwają silne argumenty ty wszystkiego sie zapierasz i (co najlepsze) zaczynasz je obrażać...

19.03 o 16:19  
   10  | 
Kenae

Kenae

tiare, heh, widzę, że wymiana poglądów na poziomie ;D

19.03 o 16:28   2  | 
Kenae

Kenae

tiare, Twoja argumentacja jest "baardzo logiczna"; to tak jak z byciem wegetarianinem: chcę być wegetarianką, ale będę jadła mięso; tym którzy powiedzą "hej, ty nie jesteś wegetarianką, bo jesz mieso' powiem, że się nie znają, wegetarianizm nie ma z mięsem nic wspólnego xD

19.03 o 16:31   8  | 
tiare

tiare

poziomeczka, jakie argumenty?

19.03 o 16:47  
    | 
tiare

tiare

Kenae, patrz wyżej mój komentarz. Rytuały to nie jest wiara.

19.03 o 16:48  
    |  1
Kenae

Kenae

tiare, czemu zakładasz, że ludzie którzy korzystają z sakramentów pozostają tylko przy rytuałach, czyli tych widzialnych znakach? Może oni (właśnie przez wiarę) dostrzegają w tym coś wiecej, niż mogłoby się wydawać?

19.03 o 17:11   3  |  1
tiare

tiare

Kenae,tak, ale na odwrót to nie działa

19.03 o 17:16  
    |  2
n13z60dn4

n13z60dn4

tiare, typowe myślenie ateisty... chociaż ja nie nazwałabym Cię ateistką. Bo ateista nie wierzy w Boga, ale szanuje poglądy innych i nie wpływa na nie. Ty jesteś po prostu "anty-teistką"

19.03 o 19:28   1  | 
tiare

tiare

n13z60dn4, jestem chrześcijanką

19.03 o 20:50  
    |  6
n13z60dn4

n13z60dn4

tiare, to zachowuj się jak chrześcijanka ;) nie obrażaj ludzi, zamiast tego stosuj konstruktywną krytykę

19.03 o 23:19   1  | 
tiare

tiare

n13z60dn4,nie obrażam cb. I zachowuję się jak chrześcijanka, nigdy nie byłam opętana.

20.03 o 2:09  
    |  1
n13z60dn4

n13z60dn4

tiare, czy ja Ci mówię, że jesteś/byłaś opętana? ;) Mnie nie obrażasz, ale innych już tak: "CzteryX,jak tam sobie uważasz. Ale ty naprawdę jesteś głupia."

20.03 o 14:27   1  | 
tiare

tiare

n13z60dn4, jak piszesz coś głupiego, to w końcu ktoś nazwie rzecz po imieniu, też ma prawo powiedzieć co myśli

20.03 o 18:19  
    |  1
n13z60dn4

n13z60dn4

tiare, to możesz napisać, że uważasz, że WYPOWIEDŹ tego kogoś jest TWOIM ZDANIEM głupia, ale Twoje zdanie nie świadczy o inteligencji tej osoby

20.03 o 19:26   1  | 
tiare

tiare

n13z60dn4, mogę pisać tak jak napisałam, jeśli tak uważam

20.03 o 23:45  
    |  2
n13z60dn4

n13z60dn4

tiare, mamy wolność słowa, ale ona nie zwalnia nas z kulturalnego zachowania. A chrześcijanin nie obraża innych. Tyle w temacie.

21.03 o 18:27   1  | 
tiare

tiare

n13z60dn4,nie obrażam nikogo ale też nie wiem co twoje standardy mają wzpólnego z moją wiarą

21.03 o 18:41  
    |  1
Loanne

Loanne

Generalnie to nie mogę się powstrzymać od pytania po co ciągniecie tę głupią dyskusję w nieskończoność? Każdy ma swoje podejście do wiary, które jest prawidłowe nikt nie wie a bardzo możliwe że wszystkie. Jeszcze zadziwia mnie to oburzenie na słowo "głupi". Przecież to zwyczajna prowokacja a wy tak na poważnie :D

22.03 o 7:44    |  1
Lothmel

Lothmel

tiare, ale tytuały to religia a ta jest tu dyskutowana i w tym kontekście podana była wiara. Nie jesteś chrześcijaninem dopóki nie poddasz się rytuałowi ochrzeszczenia.

24.03 o 19:42   1  | 
tiare

tiare

Lothmel, rytuały mają znaczenie tylko symboliczne. Jezusa i Maryję one nie obchodzą

24.03 o 21:35    |  1
Lothmel

Lothmel

tiare, <facepalm> czy ty nadążasz za tą dyskusją? Dziewczyna pisze ci, że można odrzucić wiarę (a robi się to też za pomocą symboli), a ty wyjeżdżasz od czapy z ale symbole to nie wiara. Po drugie o tym co myśli na ten temat Jezus i Maryja mówi Biblia i mówi ona coś zupełnie innego (choć mówi też o tym, że te symbole nie powinny być puste). Jest dużo męzczenników, którzy zostali świętymi, bo nie wyrzekli się wiary i symboli. Po trzecie symbole są niezwykle ważne. Dużo ważniejsze niż się zdaje większości wydaje.

24.03 o 22:42   2  | 
tiare

tiare

Lothmel, nie zgadzam się z tobą

27.03 o 2:14    | 
Lothmel

Lothmel

tiare, nie wiele to zmienia. Cytując Bena Shapiro 'fakty nie dbają o twoje uczucia'. Jednym z momentów z Biblii pokazującym znaczenie symboli jest wygnanie kupców z świątyni, bo obrażali świątynie swoim handlem, jest wyrzeczenie się Piotra (Jezus mu wybacza ale dlatego, że Piotr czuje się winny), jest upomnienie Marty, jest namaszczenia stóp podczas Wieczerzy, jest ustanownie sakramentu komuni, itp. Tego jest w Bibli ogromnie dużo i ja wcale nie doknęłam Starego Testamentu. Nie mam czasu szukać artykułów na ten temat ale zawsze można poczytać Junga.

27.03 o 20:01    | 
Chandni

Chandni

Lothmel, akurat wiele symboli katolickich nie ma nic wspólnego z prawdziwym chrześcijaństwem, są to symbole nadane przez ludzi na przestrzeni wieków aby ściągnąć jak najwięcej wiernych którym ciężko było porzucić dotychczasowe, pogańskie przyzwyczajenia. Także nie każdy symbol przyjęty za chrześcijański jest chrześcijański.

27.03 o 22:38    | 
tiare

tiare

Lothmel, rzeczywiście Boże Prawdy nie będą się naginać do naszych odczuć, ani ich subiektywnych interpretacji, biblijnych i akademickich.

przedwczoraj o 2:59  
    | 
Lothmel

Lothmel

Chandni, jak rozumiem akt apostazji, msza święta i chrzest do nich należą?

dzisiaj o 17:37    | 
n13z60dn4

n13z60dn4

Poza tym, w przypadku opętania najpierw osoba badana jest przez psychiatrów. To długi i dokładny proces, w którym wykluczane są wszystkie inne możliwe przyczyny.

19.03 o 14:39   3  | 
tiare

tiare

n13z60dn4,hmm gdzie tak jest?

19.03 o 14:42  
    |  3
n13z60dn4

n13z60dn4

tiare, hmm wszędzie? Sugeruję poczytać :) Tylko w wiarygodnych, naukowych źródłach. Bo owszem, istnieje dziedzina NAUKI zajmująca się opętaniami

19.03 o 14:47   2  | 
tiare

tiare

n13z60dn4, nie w Pl chyba

19.03 o 14:55  
    |  7
n13z60dn4

n13z60dn4

tiare, W Polsce są to najczęściej zajęcia na kierunkach religioznawstwa i teologii. Powstaje sporo prac naukowych o demonologii, literatury etc.

19.03 o 19:24   1  | 
Kenae

Kenae

Mam pytanie: skąd ta informacja, że ateiści nigdy nie doznają opętania? Nie sądzę, żeby gdziekolwiek były prowadzone takie statystyki, więc nie rozpowszechniałabym niepotwierdzonych informacji, bo to głupie. 2. Hahah, nie wiem, czy opętanie jest dowodem na istnienie Boga, na pewno jest dowodem na istnienie zła osobowego czyli szatana. Sądzę, że są dużo lepsze dowody na istnienie Boga - dla tych, którzy chcą słuchać, zamiast zamykać się na wszelkie logiczne wywody i krzyczeć "nie, Panie Boże, Ciebie nie ma!" ;)

19.03 o 16:17   15  |  1
anita235

anita235

Kenae, zgadzam się z Tobą :) Zapytam z ciekawości czy znasz logiczne wytłumaczenia na istnienie Boga?

20.03 o 23:53    | 
Lothmel

Lothmel

anita235, nie ma logicznych dowodów na istnienie Boga i żadne takie dowody nie wytrzymują krytyki. Żeby nie było nie jest to dowód na nie istnienie Boga (bo takie też krytyki nie wytrzymują). Chodzi o to, że żeby udowadniać istnienie lub nieistnienie Boga trzeba najpierw to pojęcie zdefiniować, a jak na razie tego nie zrobiono.

24.03 o 19:47    | 
xniesia

xniesia

Nie ma logicznych dowodów na istnienie Boga. Mówię z perspektywy osoby wierzącej - jakiekolwiek najbardziej "logiczne" wytłumaczenie znajdziemy, i tak zawsze będzie można je podważyć. Myślę, że wiara opiera się głównie na miłości i zaufaniu, ale to nie znaczy też, że wszystko trzeba robić na ślepo, dlatego fantastycznie napisałaś o zamykaniu się i krzyczeniu, że Boga nie ma :). Polecam słuchać ojca Szustaka - świetnie gada i dużo rzeczy tłumaczy.

27.03 o 18:40    | 
Kenae

Kenae

anita235, pisząc to miałam na myśli dowody na istnienie Boga np. św. Tomasza, czy św. Augustyna, którym nie można odmówić słuszności, chociaż nie sądzę, że przekonają nieprzekonanych. Są natomiast myślę "lepsze" od opętania ;) Jakby nie było wiara jest łaską i opiera się na osobistym doświadczeniu.

przedwczoraj o 15:57    | 
Kenae

Kenae

3. Baaaardzo trudno jest odróżnić opętanie od choroby psychicznej, poza skrajnymi przypadkami, gdzie zaczynają się dziać rzeczy paranormalne, jak nadludzka siła u takiej osoby, mówienie nieswoim głosem czy wymiotowanie przedmiotami. Zwykle tak to nie wygląda i osoba z takim problemem trafia najczęściej najpierw do psychiatry, który próbuje jej pomóc, z różnym skutkiem. Czasem zdarza się, że psychiatrzy odsyłają ludzi do egzorcystów, ale z tego co wiem, nie zdarza się to często. W drugą stronę działa to podobnie: egzorcyści w przypadkach wątpliwych odsyłają ludzi do psychiatrów w celu dokładnej diagnostyki. Bo ciężko jest odróżnić jedno od drugiego. 4. Argument "Bóg jest niewidzialny, więc w niego nie uwierzę", jest trochę słaby w związku z tym, że jest na świecie sporo rzeczy, których nie widzimy, a uważamy, że są prawdziwe (np. nikt nie neguje istnienia własnego mózgu, chociaż nigdy go nie widział ;) )

19.03 o 16:23   12  |  1
Kenae

Kenae

taire, zakładając, że opętanie to jednak kwestia wiary lub niewiary, to powiedz, jak wytłumaczyć właśnie takie "paranormalne' zjawiska towarzyszące osobom opętanym? To też kwestia "wierzenia w głupoty'? Jeszcze odnośnie wiary, jest takie mądre powiedzenie, które mówi, że jeśli człowiek przestaje wierzyć w Boga, to nie znaczy, że zaczyna wierzyć w nic, tylko zaczyna wierzyć w cokolwiek (odnośnie podpisu pod obrazkiem).

19.03 o 16:28   2  |  1
ANATSUJ

ANATSUJ

Chorobą Naszych czasów jest odrzucanie faktu istnienia szatana. - Stąd wszystkie te głupie wymysły róbta co chceta, Boga i szatana nie ma. Podzielam zdanie Kenae - nikt takiech badań nie robił, że opętania mają wierzący - więc rozpowszechniasz totalny brak szacunku dla Ciebie , z braku dowodów, wysuwając nieprawdziwe tezy, których nie da się poprzeć tymi dowodami.

19.03 o 16:30   10  |  2
Death_note

Death_note

ANATSUJ,Czytając twój komentarz przypomnial mi sie taki cytat:,,Najwiekszym osiągnięciem szatana jest to ze udalo mu sie przekonac ludzi ze nie istnieje "

19.03 o 19:39  
   4  |  1
omalon

omalon

Do opętania dochodzi u osób głęboko wierzących bo szatan nie może sobie z nimi inaczej poradzić, nie może ich skusić itp dlatego w ostateczności opętuje ich.

19.03 o 17:50  
   2  |  1
tiare

tiare

omalon,musisz zgrzeszyć aby zostać opętana

19.03 o 20:49  
    |  3
ExcellentShrew

ExcellentShrew

tiare, nie trzeba zgrzeszyć. Każdy z nas grzech może popełnić codziennie i jakoś nikt nie zostaje natychmiast opętany.

19.03 o 21:13    | 
tiare

tiare

ExcellentShrew, a skąd ty to możesz wiedzieć?

19.03 o 21:29  
    |  1
ExcellentShrew

ExcellentShrew

tiare, Insteresuje się tym tematem i zapewniam cię, że nie wyssałam sobie tego z palca.

20.03 o 19:21    | 
omalon

omalon

tiare, właśnie nie. Poczytaj o tym, o prawdziwych ludziach itp.

20.03 o 19:31  
    | 
tiare

tiare

omalon,to dlaczego niby ktoś wg. cb zostaje opętany. lol

20.03 o 23:47  
    | 
omalon

omalon

tiare, bo jest głęboko wierzący i szatan nie może sobie z nim poradzić, nie może takiej osoby skusić dlatego go opętuje, bo nie daje sobie z nim rady, a nie może patrzeć a ludzi tak dobrych i głęboko wierzących. Szatan kusi codziennie każdego, każdy grzeszy, ale takie osoby nie dają się pokonać szatanowi i grzechu, dlatego szatan je opętuje, w ten sposób ujawnia się i pokazuje swoją bezsilność nad takimi ludźmi.

22.03 o 20:05  
    | 
tiare

tiare

omalon, opętany jest ktoś kto jest po stronie zła. Natomiast molestowany może być każdy. Mylisz pojęcia.

24.03 o 16:10    | 
ANATSUJ

ANATSUJ

omalon, Co Ty za głupoty ludziom wpychasz? Totalnie albo się mylisz, albo specjalnie wprowadzasz w błąd! Ludzie totalnie odwróceni, którzy wyparli Boga ze swojego życia, wybierają drogę diabła, totalna rozpusta - to jest droga do takich sytuacji!! Wskaż mi choć jednego świętego - głęboko wierzącego, który był opętany! Nie piernicz głupot!!! ExcellentShrew, -następna "ZNAWCZYNI" tematu się odezwała... Obejrzyjcie chociaż ten filmik... to chociaż trochę Was nakieruje na "opętania wśród tylko głęboko wierzących"!!! https://www.youtube.com/watch?v=ON3fMLk6ZaU&t=2s

20.03 o 20:22    |  1
omalon

omalon

ANATSUJ, proszę bardzo święta Faustyna..

22.03 o 19:57  
    | 
ANATSUJ

ANATSUJ

omalon, Co Ty za przeproszeniem pier.dolisz? Powiedz mi KIEDY była opętana.

przedwczoraj o 21:38    | 
ExcellentShrew

ExcellentShrew

To stwierdzenie to kopletna bzdura. Opętanie to nie jest choroba psychiczna i zanim ono nastąpi występują inne zjawiska nadprzyrodzone poprzedzające opętanie. Zanim opętanie będzie brane faktycznie jako opętanie osoba zostaje przebadana przez psychiatrę. Niemożliwe jest aby pomylić je z chorobą psychiczną.

19.03 o 18:31   13  |  2
tiare

tiare

ExcellentShrew,w Polsce?

19.03 o 20:48  
   2  |  2
ExcellentShrew

ExcellentShrew

tiare, A co do tego ma kraj?

19.03 o 21:09    | 
tiare

tiare

ExcellentShrew,w Polsce chyba nikt takich badań nie robi.

19.03 o 21:30  
    |  1
SzalonyPielgrzym

SzalonyPielgrzym

tiare, zapewniam cię, że w Polsce takie badania są wykonywane. Wiem z doświadczenia.

20.03 o 17:35   2  | 
ExcellentShrew

ExcellentShrew

tiare, procedury są wszędzie takie same. Nie ma wyjątków.

20.03 o 19:20   1  | 
Demi120

Demi120

Wydaję mi się że osobą opętaną może być każdy z nas, jedni mówią że głęboki katolik, który przez swoją wiarę został opętany aby oddalić się od Boga albo osoba nie wierząca, która źle czyniła i spotkała ją kara. Zagadką jest dla nas ludzi prostych czemu akurat ta osoba została opętana. Nie powinniśmy stwierdzać i gdybać kto, dlaczego, za co, bo prawdopodobnie nigdy się nie dowiemy.

19.03 o 23:51  
   3  |  1
zuzawisienka

zuzawisienka

Co za kretyn takie rzeczy głosi xD Na opętanie nie ma reguły, dzieciuchy. Za dużo horrorów typu Emily Rose, i już wkracza jakaś debilna teza. A jeszcze większym zje*em jest osoba udostępniająca takie bzdury w websferę. Jeszcze ktoś w to naprawdę uwierzy...

20.03 o 12:41   5  |  1
SzalonyPielgrzym

SzalonyPielgrzym

Podstawą opętania jest zło. I zacznijmy od tego, że ateiści również "doznają" opętania. Zły Duch działa tak żeby ludzie wierzący odchodzili od Boga dlatego stara się to zrobić za wszelką cenę - również taką jak opętanie. A podczas opętania występują zjawiska paranormalne dlatego opętanie jest oficjalnie wykluczone jako choroba psychiczna. A jeszcze tak na marginesie, można być niewierzącym, ale podstawą jest szacunek dlatego grzecznie proszę i zwracam uwagę, że słowo "Bóg" piszę się w wielkiej litery, nawet jeśli się w Niego nie wierzy. :)

20.03 o 17:25   13  |  3
Arwi

Arwi

SzalonyPielgrzym, wszystko prawda co mówisz, ale zły duch pisany z wielkiej litery kłuje w oczy.

20.03 o 20:00  
    | 
SzalonyPielgrzym

SzalonyPielgrzym

Arwi, może trochę tak, ale "zły" napisałam tak no bo zaczęłam tym zdanie, a "duch" napisałam z wielkiej już tak chyba z rozpędu. :P Zazwyczaj jak piszę to słowo to chodzi mi o Ducha Świętego więc tak jakoś odruchowo napisałam tak. Ale dziękuję za poprawienie. Niestety tu chyba nie można edytować komentarzy więc tu się przyznaje do winy. :P

21.03 o 11:40   1  | 
kasiaczzzz

kasiaczzzz

Opętanie jest dowodem na istnienie Szatana Ateiści tak samo mogą być opętani. Uzupełnij deficyt wiedzy zanim takie głupoty dodacie znowu

20.03 o 17:30   6  |  4
_Kat_

_Kat_

Jak dla mnie za tym kryje się coś bardziej złożonego niż Bóg czy choroba psychiczna, ale jest to jeszcze niepojęte dla naszych mózgów i tłumaczymy to sobie tak jak ludzie ze średniowiecza tłumaczyli czemu kobiety są mądre. Co robić, nadal jesteśmy nic nie wiedzącą bandą małp.

20.03 o 17:32  
   3  |  1
paula97093

paula97093

Ateiści nie doznają tak często opętania bo szatan wie że ma ich już po swojej stronie. A szatan opetuje tych którzy są jego wrogami. Na logikę czy podstawiał byś nogę osobie która jest w twojej drużynie mimo iż jest słabsza(ateista)? Czy może próbowałbyś pokrzyżować plany twoich przeciwników(osoba wierząca)?

20.03 o 21:47  
   4  |  1
olsaro

olsaro

oczywiście opętanie nie dotyka tylko osób wierzących, ludzie jak można mówić,że take zjawisko jest głupotą.Może najpierw zdobędzcie jakąkolwiek wiedze na ten temat,ksiądz wiele wyjaśni w tej kwestii.Oczywiście w Polsce mamy doczynienia z opętaniem,ale nie jest tego dużo,więc może ciężko Wam w to wierzyć

20.03 o 21:51  
   1  |  1
magdalenakar

magdalenakar

olsaro, jest duzo, ale nie tak intensywnych jak w 'filmach' to raczej rzadkie przypadki

22.03 o 12:24  
    | 
BlueDreamer

BlueDreamer

Nie wiem czy większość to wierzący czy nie, Ale nawet jeśli to może dlatego, że szatan woli wyzwanie? A nie kogoś kogo z łatwością opeta bo jest niewierzący i podatny na zło.

21.03 o 9:36  
   1  |  1
olania

olania

Przecież szatan często kusił osoby święte bo widział jak blisko są one Boga, jaką miłość do Niego mają i nie mógł tego znieść np. Św. Faustyna. Czytałam jej dzienniczek i nie raz było tam o tym, jak przemawiał do niej szatan bo nie mógł przeżyć tego, że tak mocno umiłowała Jezusa Chrystusa. Na tym własnie to polega. Szatan nie będzie atakował tego, który częściowo jest po jego stronie, ale tego kto mu zagraża

21.03 o 10:58   19  |  1
marcia88marcia

marcia88marcia

Wszystkie głupio-mądre :D Czytam i płaczę ze śmiechu :D ha ha

21.03 o 15:44    | 
lusi1001

lusi1001

*Boga

21.03 o 19:00  
   2  | 
Pomyluna55

Pomyluna55

A po co atakować kogoś, kto już jest po twojej stronie? ;) Atakując ateistę, szatan nic mu nie zabiera ani nie sprawdza jego wiary.

21.03 o 20:41  
   8  | 
cleoesme

cleoesme

Pomyluna55, Szatan i Bóg to symbolika dobra i zła a dobro i zło istnieje tylko w ludziach. Zwierzęta nie są ani dobre ani złe, zabijają inne zwierzęta dla pożywienia, potrafią zabić swoich dla terenu, hierarchii a mimo to nie są złe, tak po prostu jest. To człowiek stworzył dobro i zło, Boga i religię aby symboliką i w przypowieściach przekazywać wiedzę i prawa w czasach kiedy ludzie nie mieli dostępu do nauk ścisłych. Diabeł namawiający do złego to człowiek walczący z sumieniem by zrobić coś złego. Ludziom łatwiej zwalić zło na wyimaginowanego potwora-wroga, który jest winny wszystkiemu.

21.03 o 23:35  
    |  4
Sceptyczna

Sceptyczna

cleoesme, mam przykład w dalszej rodzinie, że zjawisko zwane opętaniem istnieje. Dziewczyna normalna i mądra. Jeden taki epizod, który zakończył się po jednej sesji egzorcysty " na odległość". Wystarczyło mu tylko jej zdjęcie, jakieś rzeczy i sam egzorcyzm. Przespała spokojnie całą noc , pierwszą taką od kilku tygodni, a następnego dnia dowiedziała się ,że poprzedniego wieczoru został odprawiony egzorcym. Przed tą historią też zastanawiałam się na ile historie o opętaniach są prawdziwe. Owszem, jesteśmy odpowiedzialni za to jak wygląda ten świat, jesteśmy odpowiedzialni za wiele zła na świecie. Ale sama wiele razy się przekonałam na sobie i historiach innych osób, a lubię obserwować i słuchać, że istnieje coś więcej. Bóg ? Szatan? Dobre i złe energie? Karma? Każdy nazywa to po swojemu i wg wierzeń. Są rzeczy, które przerastają logiczne i czysto naukowe wytłumaczenia.

25.03 o 0:58    | 
cleoesme

cleoesme

Sceptyczna, nie neguję istnienia Boga jako siły wyższej, czegoś co ludzie od dawien dawna próbowali opisać różnymi religiami. Ale akurat szatan to 'symbolizm' zła, nie jakiś duch czy potwór, został spersonifikowany aby wierzący ludzie mogli mieć czystsze sumienie i dlatego, że kiedyś wszystko się personifikowało. Jak walnie piorun to wiesz, że nie Zeus się wkurzył tylko było wyładowanie cząsteczek, jak ktoś jest opętany to ma problem z neuroprzekaźnikami w mózgu a nie szatan mu robi próbę. W biblii opętaniem nazywało się każdą chorobę a to jak pokazuje się ten fenomen dzisiaj powstał na bazie książek i kina.

25.03 o 2:25  
    |  1
eveline_2411

eveline_2411

wiara podobnie jak gust to rzecz indywidualna...swoja droga tylko czekac az na portalach pojawia sie podobne "własne zdania" czemu Wasz Bóg nie dał Wam granatów ? Ateistom nie dał bo oni i tak go nie pomszcza a Nam dal i chowamy go pod chusty... Masakra...

21.03 o 23:18  
   1  | 
Kuncialka1425

Kuncialka1425

Zło jest wszędzie tam, gdzie nie ma Boga. To tak jak z zimnem, ciemnością...tego NIE MA. To tylko wynik braku czegoś. Zło rodzi się w człowieku, gdy nie ma w Nim Boga.

22.03 o 7:05  
   7  |  1
mariola272

mariola272

ale sa przypatki ze ateisci sa opetani

22.03 o 11:22  
    | 
magdalenakar

magdalenakar

Zazwyczaj to ateisci sa opetani! dlatego ze nie maja pojecia co rovia i na przyklad wywoluja duchy. osoby wierzace bardzo rzadko sa opetane. A do egzorcystow (znam dwoxh) przychodza zazwyczaj rodzice dzieci ktore wywolywaly duchy lub mialy dziwne przedmioty, ksiegi.

22.03 o 12:21  
   2  | 
cleoesme

cleoesme

magdalenakar, takie dzieci to najczęściej mają po prostu chorobę psychiczną wywołaną przez nienormalnych rodziców a zabieranie takiego dziecka do egzorcysty to kolejny przykład psucia umysłu niewinnego dziecka. Nic tylko współczuć.

25.03 o 2:29  
    |  1
pannaemeczka

pannaemeczka

Gdyby było tak jak piszesz - to na świecie o tysiąckroć byłoby więcej opętań. Psychiatria wyodrębnia pojęcie "opętania" jako nie jednostkę chorobową i zaburzenie psychiczne bądź jego ostatnie stadium - wyodrębnia je jako zjawisko nie mieszczące się w jej kategorii. Nie ma w psychiatrii takiej choroby ani stadium choroby które można by nazwać opętaniem. Poza tym, skąd informacja że ateiści nie doznają opętania? jeszcze jedno. Z Twojego toku myśleniowego wynika że tylko ludzie wierzący mogą być psychicznie chorzy :D

22.03 o 18:02  
    | 
cleoesme

cleoesme

pannaemeczka, to Ty nie potrafisz rozumować patrząc na to co wypisujesz bo jej chodziło o to że i wierzący i ateiści zapadają na choroby psychiczne tylko wierzący przypisują temu zacofane określenie 'opętania', które w biblii swoją drogą oznaczało wszystkie choroby, też takie na które nie mieli konkretnej nazwy w tamtych czasach a poza tym wierzyli wtedy, że wszystkie choroby, np. trąd, ślepota, zakażenia są wywołane przez diabła bo tak prostym ludziom było to łatwiej zrozumieć, tak też określano właśnie osoby psychiczne. Skoro dzisiaj wiesz już, że grypa jest wywołana przez spadek odporności układu immunologicznego a nie diabła to czemu nadal wierzysz, że psychozę wywołuje diabeł, wtf.

25.03 o 2:39  
    |  1
omalon

omalon

nie mam zamiaru się tu kłócić poczytajcie o tym m.in.faustyna była opętywana. Czytałam o tym, więc też radzę, ale prawdziwe informacje. I nie odpowiadajcie na ten komentarz, że się mylę tylko przrczytajcie o tym choć jeden prawdzimy artykół.

22.03 o 19:55  
    | 
hhdchdhd

hhdchdhd

mam bardzo mądrego księdza i on to tak wytłumaczył że szatanowi nie zależy na nie wierzących bo są już w jego rękach tylko na wierzących żeby przestali wierzyć proste co nie i do tego logiczne

22.03 o 21:26  
   13  | 
Black_Goshy

Black_Goshy

Bóg nie jest głupotą

23.03 o 22:37  
   3  | 
Solona

Solona

Dzieci, zamiast kłócić się, czy Bóg jest, czy go nie ma, lepiej zajmijmy się swoją własną wiarą, nie cudzą. to zdjęcie to bait, az mnie korci by robic gownoburze, ale po co? Zaden katol tu nie przekona ateisty, ze Bog jest, ani zaden ateista nie przekona katola, że Boga nie ma

23.03 o 22:48  
   7  | 
ewelin12

ewelin12

tiare Proponuję pójść na egzorcyzmy, skoro szatana nie ma to czego się bać ? Po co ta dyskusja, idź przekonaj się nic tak nie uczy jak własne doświadczenia.

24.03 o 20:59   1  |  1
tiare

tiare

ewelin12, czytaj ze zrozumieniem

24.03 o 21:33    |  1
Sceptyczna

Sceptyczna

Opętanie jest pewnego rodzaju próbą wiary, walką o duszę człowieka. Tak jak napisał ktoś wyżej - jeżeli ktoś lubi pogrzeszyć, to po co złe siły miałyby kusić duszę, która i tak już jest ich? ;) Jeżeli ktoś lubi grzeszyć, to złe siły mogą mu jedynie "ułatwiać" to, po to by stoczył się jeszcze bardziej.

25.03 o 0:40   2  | 
Sceptyczna

Sceptyczna

Celem złych energii, szatana - zwał jak zwał, zależnie od wyznania - są często, ale nie wyłącznie, te najbardziej wierzące i najczystsze dusze. Wtedy szatan ma fun.

25.03 o 0:41   1  | 
CiociaPaula

CiociaPaula

Zapraszam do lektury "Egzorcyzmy Anneliese Michel". Ewentualnie filmu dokumentalnego na ten temat.

25.03 o 10:04   1  | 
czekotubka831

czekotubka831

CiociaPaula, także oglądałam. szok.. polecam ;)

przedwczoraj o 13:42  
    | 
schefferville

schefferville

Tutaj link do ,,specjalisty,, polecam, mozna sie przekonac jak bardzo jestesmy w bledzie. https://m.youtube.com/watch?v=ecXMagpN1hY

26.03 o 15:09    | 
xxwera888

xxwera888

Religia powstaje kiedy oszust spotyka głupca.

26.03 o 23:50  
   1  |  4
kanarek367

kanarek367

Ja tylko dodam, że rozmawiając z księdzem ze swojej parafii na temat egzorcyzmów dowiedziałam się, że ludzie będący przy tym muszą być naprawdę silnej wiary. Wtedy łatwo o jakieś zniewolenia czy coś podobnego. Nawet niektórzy księża mogą temu nie podołać.

przedwczoraj o 16:12  
    | 

, aby dodać komentarz.

Polubili Lubię
sabkuz
Darhena
lu20
Lovemyprincess
Dooorotka
EdkaPetka1996
NikkiTreevy
maartuu
sandra001234
Rainbow07
_Kat_
sanderkas98
Zkoniempomarzenia
Marcrlinka12034
dzula
Milkaaaa
anita235
julkaxdxdxd
Sanderka0207
sweetgiiirl
Tori66
gwenny125
kingusiiiiaaaaaaaaa
natalia_19
daga1213
Mika009
izunia16121999
mk96
Delcia
Lola236
Orria
magdanat
122karolinka122

oraz 17 innych użytkowników

Także przypięli do swoich tablic:

Użytkownicy także przypinają:

Zmień tło
do góry