Diety

Jak przyrz─ůdzi─ç dania light?

Temat kulinarny: Diety

Streszczenie:

Plan diety lekkiej: 1. ­čŹ│ Omlet z bia┼éek, ­čŹ× chleb z orzechowym/twarogiem, ­čŹ╣ sok owocowy/z zielona herbata 2. ­čąŚ Sa┼éatka z warzyw/grillowany kurczak/gotowane jajko, ­čąŤ jogurt naturalny/kefir 3. ­čŹŚ Grillowany kurczak lub indyk, ­čŹÜ br─ůzowy ry┼╝/kasza, ­čąŚ sa┼éatka z pomidora, og├│rka, cebuli z sosem jogurtowo-zio┼éowym 4. ­čąŚ Sa┼éatka owocowa z jogurtem/ plaster chudego sera/orzechami 5. ­čąŚ Sa┼éatka z tu┼äczykiem, ­čŹ× chleb pe┼énoziarnisty, ­čąú niskokaloryczny sos jogurtowy Ô׼ gotowanie na parze/pieczenie, ­čÜź t┼éuste sosy, ­čĹë chude mi─Öso, ­čÖůÔÇŹÔÖé´ŞĆmniej t┼éuszczy, Ô׼ warzywa, Ô׼ produkty pe┼énoziarniste Wa┼╝ne konsultacje z dietetykiem. Ôťů

Oto plan na lekk─ů diet─Ö, kt├│ry zawiera pomys┼éy na przygotowanie da┼ä light: 1. ┼Üniadanie: - Omlet z jajek bia┼éek z dodatkiem warzyw (np. szpinaku, papryki, pomidora) - Chleb pe┼énoziarnisty z mas┼éem orzechowym lub twarogiem o niskiej zawarto┼Ťci t┼éuszczu - Szklanka soku owocowego (bez dodanego cukru) lub zielona herbata 2. Drugie ┼Ťniadanie: - Sa┼éatka z warzyw (np. mix sa┼éat, og├│rek, pomidor, rzodkiewka) z dodatkiem grillowanego kurczaka lub gotowanego jaja - Jogurt naturalny z nisk─ů zawarto┼Ťci─ů t┼éuszczu lub kefir 3. Obiad: - Grillowany kurczak lub indyk (bez sk├│ry) z grillowanymi warzywami (np. cukinia, papryka) - Porcja br─ůzowego ry┼╝u lub kaszy pe┼énoziarnistej - Sa┼éatka z pomidora, og├│rka i plasterk├│w cebuli z sosem jogurtowo-zio┼éowym 4. Podwieczorek: - Sa┼éatka owocowa z pomara┼äczami, winogronami, truskawkami i jogurtem naturalnym - Plaster chudego sera lub orzechy (np. migda┼éy, orzechy nerkowca) 5. Kolacja: - Sa┼éatka z tu┼äczykiem w wodzie, gotowanym jajkiem, mixem sa┼éat, og├│rkiem, pomidorem - Kromka chleba pe┼énoziarnistego lub otr─Öbami - Niskokaloryczny sos sa┼éatkowy na bazie jogurtu Poni┼╝ej znajduj─ů si─Ö pomys┼éy na przygotowanie da┼ä light: - Gotowanie na parze lub pieczenie zamiast sma┼╝enia na oleju - Zast─ůpienie t┼éustych sos├│w majonezem czy ketchupem, lekkimi sosami jogurtowo-zio┼éowymi lub musztard─ů - Wybieranie chudego mi─Ösa, takiego jak kurczak, indyk, ryby - Zmniejszenie ilo┼Ťci t┼éuszczu u┼╝ywanego w potrawach poprzez ograniczenie dodawania mas┼éa, oleju czy margaryny - Wzbogacanie potraw o warzywa, kt├│re s─ů niskokaloryczne, ale bogate w warto┼Ťci od┼╝ywcze - U┼╝ywanie produkt├│w pe┼énoziarnistych, kt├│re s─ů bardziej syc─ůce i dostarczaj─ů wi─Öcej b┼éonnika Wa┼╝ne jest r├│wnie┼╝ dostosowanie ilo┼Ťci spo┼╝ywanych posi┼ék├│w do indywidualnych potrzeb kalorycznych. Przed rozpocz─Öciem diety lekkiej zawsze warto skonsultowa─ç si─Ö z dietetykiem, kt├│ry pomo┼╝e spersonalizowa─ç plan ┼╝ywieniowy.

Swtórz własny pomysł kulinarny Dieta

Oceń:

Zaloguj si─Ö aby oceni─ç prac─Ö.

Zaloguj si─Ö